Salı, Haziran 18

Şirinler :)


 Bu şehre ilk geldiğimde çok üzgündüm. Küçücüktü, bir avm binası, adı sanı bilinmiş bir market bile yoktu. Ben burada nasıl yaşayacağım demiştim hep.

Zaman geçtikçe, görüp gezdikçe sevdim bu minik şehri. Küçük şehirde yaşamanın verdiği mutluluğu her geçen gün biraz daha hissettim içimde.

Kızımı alıp çıkıyordum evden, önceleri evimizi bulmaya yardım eden eczacıya selam veriyordum sadece, sonra markette kasada ki kızla ahbap olduk, sonra manavım oldu hep gittiğim, kasabım hep bana en iyisinden et veriyordu. Bunların her biri birer dükkandı genelde. Yani koca şehirde tek kasap tek manav :) Bende sahiplenmiştim, sohbet ediyorduk her biriyle. Artık bende 'herzamankinden' diyebiliyordum. Herşeyin en güzeli, en doğalı geliyordu bu şehre, pazar dönüşü kimsenin torbasından çürük domaesler çıkmıyordu. Herkes herkesi tanırdı çünkü, öyle kolay değildi arkadan çürük meyve sebzeyi poşete atıvermek. İtibar denen şey hala yaşıyordu bu şehirde.



 Önceleri herkesin birbirini bu derece tanıyor olması beni ürkütmüştü. Geldiğimiz ilk gün, nüfus dairesinde adresimi yazdırırken memur bana 'Falanca hanımın çıktığı evemi geçtiniz, hayırlı olsun' demişti de şok olmuştum, nerden biliyor diye. Sonra anladım ki herkesi tanımak sırtında bir yük değil, yanlış birşeyler yapmıyorsan. Hatta güzel bile. Dışarı çıkınca dükkanlara kafanızı uzatıp, gülümseyerek 'kolay gelsin' diyebilmek öyle hoş bir güven veriyor ki insana. :)

Kütüphaneye gidiyorum mesela 10 aylık kızımla. Kütüphane görevlisi abla da tanıdık artık ve o her sefer kızıma kitaplar okuyup, oynatırken ben kitaplarımı seçiyorum. Hemde gözüm onların üzerinde kalmadan, güvenle.

Çoğu insan için 'ıyyy yaşanırmı' olan bir şehir.,bana insanlık adına yeniden umut oldu. Stressiz, gülümsemeyi unutmamış insanların olduğu bir şehirde kızımı büyütmek çok keyifli olacak, inanıyorum

Ve inanıyorum, herşey güzel olacak :)

*Fotoğraflar bugün kızımla gittiğimiz bir kreşin sergisinden. Tek kreşin ;)

1 yorum:

Wilwarin dedi ki...

Ouy ne guzel. Cok ferah bi yazi olmus. Tek kasap tek manav'a cok guldum :) Allah daim etsin mutluluunu bitanem benim.

 

blogger templates | Make Money Online